Our Youtube For U

Our Youtube For U
VIDEO2 TOKOU

Thursday, August 6, 2009

BAGAIMANA DI MANA kenapa dan SIAPA?????


Tahniah kerana Studio Rakaman di Negeri ini semakin bertambah…
Apapun sedar kah atau tidak KITA sebenarnya tak akan kemana dengan keadaan ini... Tak perlu jauh2 lah...KITA seharusnya mencari jalan untuk membenteras penciplak2 lagu2 kita yg kini berlaluasa melalui PANDRIVE , HANPH0NE dan juga di INTERNET….. cuba kita PIKIR bersama. Luas perladangan tetapi sentiasa kosong TANGKOB.

1 comment:

butod said...

ya memang butul tu tompinai banyak sia tinguk di pasar malam jual cd / karaoke cetak rompak cthnya di Menggatal dan Inanam.Dan ramai orang share lagu-lagu mp3 Kadazandusun di internet kononnya mau tolong buat promosi tapi derang bagi download.Salah satu contoh web ni http://www.lagudusun.co.cc
banyak lagi laman web lain.Saya kalau nampak laman web yang bagi download mp3 Kadazandusun pasti saya akan bagi warning di laman web mereka.Tapi warning saja tidak cukup.

Memang susah mau benteras kegiatan seperti ini.Tapi takan kita guyang kaki saja sedangkan kita kerugian dari segi masa dan wang ringgit kita menerbitkan album/lagu.Mencuba untuk mengatasi adalah lebih baik dari pada tinguk dan lihat saja.

Pendapat saya Persatuan Artis Sabah pun boleh memainkan peranan dalam hal ini dimana mereka boleh menubuhkan unit untuk memerhati dan mengesan laman web yang memeberi download lagu-lagu mp3 Kadazandusun dan seterusnya membuat tindakan yang sepatutnya.Walaupun tidak dapat mengawal sepenuhnya tapi ia adalah lebih baik dari pada tinguk dan lihat.Akan banyak studio tempatan gulung tikar atau tidak ada peningkatan sebab kerugian.

sia tidak setuju betul kalau alasan mereka yang share mp3 lagu-lagu Kadazandusun kononnya mereka menolong buat promosi.Kalau untuk promo sahaja adalah lebih baik lagu-lagu dipendekan.

Satu lagi kesilapan artis-artis yang ada laman web dan blog ialah mereka menyimpan lagu-lagu yang full di playlist audio streaming.Yang ini pun boleh di download.

Satu lagi kesilapan ialah dengan upload keseluruhan full Video Karaoke album2 baru.Yang ini pun boleh didownload dengan senang atau di tukar format kepada mp3.

Kalau lagu-lagu lama yang sdh balik pulangan modal mungkin boleh diupload kalau yang baru dan belum balik modal sia rasa jangan dulu upload .Kalau mau upload pun bagi untuk promo sahaja iaitu dengan memendekan video atau semua video dipendekan dan digabungkan .

siou telampau panjang pula komen sia.Ini pandangan sia saja ni tompinai

Kopisanangan
butod
www.butod.com/blog

Hehehe...U got 10?

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

Biris sini


ShoutMix chat widget