Our Youtube For U

Our Youtube For U
VIDEO2 TOKOU

Saturday, January 9, 2010

2010 Haro TATABA buat Seni KDM



Heheheh... apa2 pun TIDAK ada yang terlambat kalau tindakan kita seterusnya adalah untuk memperbaiki kesilapan yang lepas. Ahh!!! maksud saya belum terlambat tuk mengucapkan Selamat Toun Wagu 2010 kuma koinsanai dit koongoi / Kobiris hiti kio....

Nah 2010... Saya percaya semua Pengiat seni Tempatan khasnya KDM telah sedia maklum
tentang TERUKNYA pasaran Product kita pada Tahun lepas,(2009)bahkan banyak yang sampai tak balik pokok langsung.... dan pada saya setelah
meneliti keadaan ini, kita tak patut lemah semangat untuk terus memperjuangkan Seni Tempatan kita kerana kita dapati Pasaran Teruk ini sebenarngya bukan saja pada KDM(kita) tetapi menyeluruh sehinggah beberapa Kawan seperjuangan kita di seberang ( http://www.murai.com.my/article/default.asp?article_id=5236 ) juga tidak kurang yang merunggut dan menyalahkan agensi lain yang mereka pikirkan yang membuat Industri kita ini bermasalah dalam pasaran.
Kehoooiii... apapun kita (KDM) juga menyedari bahawa kita masih terus SOMPORI PORI dan LIKUD MONOLIKUD. Kita TAK percaya pada orang kita SENDIRI untuk MENARAJUI PASARAN ini dan terjadi lah MIRIOMIRI.
Atukoiiii.... Inan2 Aman2....Pada saya di awal 2010 ini Kanou POUKABO tokou ginawo dot MOGITATABANG dot POPOIMAGON kawagu diti WONSOISANDAD tokou OM RUMAMIT OM RUMATI miampai POINGUKAB ginawo dot kumaa NUNU nopo WONSOI dit OLUMIS miagal dit POPOIRAK, POPONGUNSIKOU,PAPASAYAU om KOIMAYAAN tokou.

Adooooiiii.... 2010 Sentiasa ada TATABA buat pengiat Seni KDM.

2 comments:

AdingEMP said...

iya guru....mari kita sama-sama buat perubahan tahun 2010 ini.

ocoi said...

Betul apa kamu kata bro Gaad,dari pemerhatian saya sendiri artis KDM@pengiat seni KDM semakin tak sehaluan..masing2 mahu tunjuk kehebatan tersendiri mengikut kemampuan meterealistik mereka tersendiri. Secara jujurnya saya adalah penyokong dan pembeli prodak2 tempatan dalam bentuk CD dan Kaset(sejak dari dulu)sya punya koleksi kaset artis tempatan yg saya yakin sgt tak dimiliki oleh artis2 tempatan sendiri.

Apapun, saya kesal dengan sikap artis2 tempatan KDM yang baru tumbuh ini(Bukan Semua)... mereka pada pemerhatian saya terlalu individualistik, mereka mahu CD dan lagu2 mereka di beli oleh org ramai tetapi mereka sendiri sebenarnya tak suka membeli CD/kaset artis KDM yang lain. Apakah ini cara mereka menyokong sesama artis?

Saya pernah buat butter sistem dgn seorag artis KDM.(saya punya VCD Karaoke dan dia punya audio CD yg mempunyai lagu tak sampai 10 lagupun). Dapat sahaja, dgn tak sbar sya da putarkan berulang kali CD dia dalam kereta sya.

Beberapa bulan kemudian (2-3 bulan) artis itu mengadu yg VCD saya itu tak boleh play... saya telah berikan VCD yg baru kepadanya tnpa apa2 bayaran. Apapun saya punya kesulitan dan pertanyaan... kenapa dia ambil masa yang terlalu lama baru memberi makluman yg VCD saya itu tak boleh play? Dan dia sendiri mengaku bahawa dia belum pernah dengar lagu2 di dalamnya.

Hanya satu presepsi saya: dia telah menyimpan VCD saya itu di temapat yang tidak sesuai untuk sekian lama dan langsung tak kisah tentangnya kerana semua VCD yg saya ada telah saya buat ujilari sebelum memberi kepada sesiapa.

Nah! kalau inilah sikap artis2 KDM, memang tak akan ke mana....kerana artis seumpama ini bukan pencinta seni tetapi cuma jadi perasit seni untuk beberapa waktu...

Hehehe...U got 10?

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

Biris sini


ShoutMix chat widget